My desire

Sexa dig i form

Kategori: Artiklar

Det finns antagligen hundratals anledningar till att ha sex - att det är en rolig och effektiv träningsform är en av dem.

Självklart kan inte fem minuters lugnt sex jämföras med en timmes hårt slit på gymmet.

Men att få till ett effektivt träningspass är knappast omöjligt - se bara till att du lägger ned både tid och energi på passet.

Det bästa är dock att det finns så många fler fördelar med sex - att det är roligare än att gå till gymmet till exempel.

Men det finns mer än så: det gör dig lycklig, avslappnad, får dig att sova bättre, förbättrar relationen till din partner, sänker blodtrycket, är bra för hjärtat... ja, listan kan göras lång.

Självklart har även träning många av dessa fördelar, men sex har definitivt flera.

Så sex-tränar du bäst:

- Börja med ett ordentligt förspel. Självklart är uppvärmning lika viktigt här som vid all annan träning.

- Omväxling. Håll dig inte till gamla goda missionären; byt ställning med jämna mellanrum - och välj de där du är den mest aktiva.

- För tjejer är såklart cowgirl den ultimata positionen, men den kan varieras oändligt.

- Var aktiv även i de ställningar din partner gör jobbet. Gör motjuck, till exempel.

- Låt sexet ta tid, men fortsätt inte bara för att förbränna. Det ska fortfarande vara kul.

- Och framför allt: njut! Glöm inte bort att uppskatta och njuta av sexet.

Kommentera inlägget här: